2023-10-10

Tapti pažangios pramonės kompetencijų centru

Po „Portathon“ hakatono bangos –14 inovatyvių sprendimų

Klaipėdoje sekmadienį paskelbti tarptautinio hakatono „Portathon“ nugalėtojai, visą savaitgalį kūrę technologinius sprendimus uostams. Renginio finale savo siūlymus sprendžiant aplinkosauginius, tvarumo ir procesų efektyvumo iššūkius pateikė 14 komandų. Stipriausiais pripažinti sprendimai, kuriuos sugeneravo dvi klaipėdiečių komandos, inovatoriai iš Jungtinių Arabų Emyratų (JAE) bei Norvegijai atstovavusi komanda.

Klaipėdoje sekmadienį paskelbti tarptautinio hakatono „Portathon“ nugalėtojai, visą savaitgalį kūrę technologinius sprendimus uostams. Renginio finale savo siūlymus sprendžiant aplinkosauginius, tvarumo ir procesų efektyvumo iššūkius pateikė 14 komandų. Stipriausiais pripažinti  sprendimai, kuriuos sugeneravo dvi klaipėdiečių komandos, inovatoriai iš Jungtinių Arabų Emyratų (JAE) bei Norvegijai atstovavusi komanda.

Prizininke tapusi tarptautinė Klaipėdos universiteto (KU) studentų komanda pateikė sprendimą į Oslo metropoliteno universiteto (OsloMet) mestą iššūkį ir pristatė įrenginio, skirto įvairių aplinkos kokybės parametrų monitoringui, koncepciją. Duomenis renkantis įrenginys būtų tvirtinamas ant uostuose naudojamų bujų, pakraunamas saulės, vėjo ar kinetine energija ir veiktų autonominiu principu.

Hakatono prizais taip pat apdovanotos JAE ir Klaipėdos valstybinės kolegijos (KVK) komandos – joms pergales atnešė inovatyvūs sprendimai, atliepiantys jūrų krovos kompanijos „Bega“ mestą iššūkį. Pasitelkdami hakatoną, Klaipėdos uoste veikiančio verslo atstovai ieškojo technologijos ar sistemos sprendimo, leidžiančio automatiškai skaičiuoti trąšų krovai dažniausiai naudojamas maišų talpas, ir identifikuoti tokiuose maišuose vežamų krovinių rūšį.

Dar viena „Portathon“ prizininke tapusi komanda iš „BI Norwegian Business School“ sprendė Oslo uosto pateiktą iššūkį, kuris buvo nukreiptas į uosto mokesčių apskaičiavimo sistemos modernizavimą. Inovatoriams per 48 valandas pavyko išgryninti idėją, kuri galėtų būti patraukli švartuojant laivus Osle, o taip pat ir kituose uostuose. Skaitmeninė sistema gebėtų įvertinti įvairius parametrus, tokius kaip laivo dydis, buvimo trukmė ir konkrečios uoste naudojamos paslaugos. Supaprastintas mokesčių apskaičiavimas pasitelkiant ir mobiliąją aplikaciją, labiau atlieptų klientų poreikius, taupytų laiką ir didintų procesų skaidrumą.

Savo iššūkius „Portathon“ komandoms šiemet taip pat buvo pateikę „Ignitis Renewables", Klaipėdos universiteto Jūros tyrimų institutas, „Klaipėda ID“, Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla, partneriai iš Švedijos.

Hakatoną „Portathon“ Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas ir Lietuvos jūrinis klasteris organizavo jau penktą kartą. Šių metų naujovė – partnerystė su Norvegijos asociacija „Ocean Industry Forum Oslofjord“, kurios dėka komandų darbui buvo atvertos ir Oslo uosto erdvės. 

„Portathon“ dalyvių ir mentorių geografija šiemet apėmė devynias šalis. Hakatonas išsiskyrė mokslo centrų įsitraukimu ieškant  jūriniam verslui ir uostams aktualių sprendimų. Technologinėse varžybose drauge su jau paminėtomis komandomis rungėsi technologijų entuziastai iš Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos, Bucharešto technologijų universiteto, Blekingės technologijų universiteto. Dvi iš vyresniųjų klasių moksleivių suformuotas komandas į hakatoną atsivedė nuolatinė jo dalyvė Klaipėdos Baltijos gimnazija. Iššūkius paverčiant sprendimais „Portathon“ entuziastams talkino 16 mentorių iš Lietuvos bei užsienio.

Šiemet „Portathon“ buvo organizuotas bendradarbiaujant su tarptautiniu projektu „Blue Supply Chains“, kuris nukreiptas į  tvarių tiekimo grandinių kūrimą ir plėtrą Baltijos jūros šalių regione, kompanija „Schneider Electric Lietuva“ bei AB „Vakarų laivų gamykla“. Iniciatyva taip pat sulaukė technologinio akseleratoriaus „Bridgio“ bei EU-CONEXUS universiteto palaikymo.


KMTP informacija